پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1782
نویسنده : محمود احمدنژاد

نظام ارزشیابی کیفی و توصیفی ؛دانش‌آموزانی را که در خرداد نمره نیازمند تلاش بیشتر کسب کرده باشند را با یک فرصت مجدد در شهریور مورد ارزیابی قرار می‌دهد و مجددا مورد بررسی قرار می‌دهد در این فاصله معلم با یک پروژه دانش‌آموز را مجدد ارزیابی خواهد کرد و سپس در خصوص وضعیت وی قضاوت می‌کند. اگر در دو درس ریاضی و فارسی به صورت همزمان دانش‌آموزی در نوبت شهریور هم نتواند قابلیت‌های لازم را کسب کند و معلم وی را نیازمند تلاش بیشتر بداند موضوع در شورای معلمان مدرسه مطرح و براساس شرایط دانش‌آموز تصمیم‌گیری می‌شود که ممکن است مردود یا تکرار پایه باشد.


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,



ارزشیابی کیفی - توصیفی
نوشته شده در جمعه 1 خرداد 1394
بازدید : 1861
نویسنده : محمود احمدنژاد

پرسش و پاسخ های صوتی در خصوص ارزشیابی کیفی - توصیفی که توسط دکتر شکوهی و آقای جهان آرای پاسخ داده شده اند .

۱- پوشه کار چیست و چه چیزهایی در آن قرار می گیرد ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۲- در دفتر مدیریت فرایندهای کلاسی چه مواردی ثبت می گردد ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۳- نحوه ارائه بازخورد به دانش آموزان و ارائه به والدین چگونه است ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۴- در ارزشیابی توصیفی نحوه اطلاع رسانی وضعیت تحصیلی دانش آموزان به خانواده ها چگونه است ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ- جهان آرای

۵- در ارزشیابی توصیفی معلم ما باید به دنبال تحقق چه اهدافی باشد ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ- جهان آرای

۶- برخی از معلمین بعضی از محدودیت ها را مانع اجرای دقیق ارزشیابی توصیفی می دانند از جمله تراکم بالای کلاس ، دو زبانه بودن و ... نظر شما در این خصوص چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۷- با توجه به اینکه این مساله بین معلمین مطرح است که ارزشیابی توصیفی باعث شده که دانش آموزان بدون اینکه شایستگی لازم برای ارتقاء به پایه بالاتر را داشته باشند ، به پایه بالاتر ارتقاء پیدا می کنند ، نظر شما در این مورد چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۸- در خصوص نحوه اطلاع رسانی به والدین از طریق کارنامه دوماهانه نظر شما چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۹- تفاوتهای اساسی ارزشیابی توصیفی با سایر ارزشیابی هایی که در گذشته انجام می شده در چه مواردی است ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - دکتر شکوهی

۱۰- نگاه ارزشیابی توصیفی به جهش تحصیلی چیست ؟

دریافت فایل صوتی پاسخ - جهان آرای


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: پرسش و پاسخ , ارزشیابی کیفی و توصیفی , محمود احمدنژاد ,



نوشته شده در پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394
بازدید : 399
نویسنده : محمود احمدنژاد

  با سلام و احترام

  .... این نرم افزار تنها با هدف یاری بخشی به همکاران معلم و ساده سازی و سرعت بخشی به تکمیل نمون برگ گزارش پیشرفت تحصیلی –تربیتی، با صرف هزینه های زمانی و مادی شخصی دکتر بهمن قره داغی، بدون چشمن داشتی ، با همراهی انتشارات گردوی دانش ،تولید شده و رایگان در اختیار قرار گرفته است. بی تردید گام نخست با نارسایی هایی روبروست،  لطفا شما خوبان آگاه هر گونه می توانید چه در بخش فنی و چه علمی برای ارتقا نسخه های بعدی یاریگری خود را از ما دریغ نفرمایید.

مراحل استفاده از نرم افزار

  • ·         روی گزینه ی دانلود کلیک کرده و فایل نرم افزار را پیاده نمایید
  • ·         فایل را به مدیر مدرسه داده تا ابتدا از حالت فشرده در آورده و سپس روی سیستم کامپیوتری که نرم افزار توصیفی مدرسه، روی آن نصب است فایل «مدیر »را نصب و اجرا نماید.
  • ·         پس از بارگذاری ( مشخصات دانش آموز و کلاس و...) فایل« معلم »را در اختیار معلم قرار گیرد تا او با کمک راهنماهای هر بخش نسبت به تکمیل توصیف عملکرد در خانه در مدرسه در ...  اقدام کند
  • ·         پس از تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی توسط معلم و کنترل نهایی یک به یک آنها به این معنا که  آیا توصیف ها روان و گویا هست ؟ آیا توصیف ها با واقعیت یادگیری دانش آموز همخوانی دارد ؟ آیا توصیف ها به قدری بلند نیست که از مکان معین شده کارنامه خارج گردد و... فایل به مدرسه داده می شود.
  • ·         مدیر بعد از دریافت، نمون برگ «الف» را پرینت گرفته و به معلم خواهد داد .
  • ·     معلم نمون برگ «الف» را تحویل اولیای دانش آموز می نماید . تا اولیا با مطالعه توصیف معلم ، از کم و کیف عملکرد تحصیلی – تربیتی فرزند خود آگاه شده و چنانچه ضعفی در عملکرد تحصیلی-تربیتی وی مشاهده کنند قادر باشند نسبت به انجام فعالیت‌های اصلاحی یا تکمیلی خود به منظور بهبود عملکرد دانش آموز با رهنمودها و توصیه‌های معلم اقدام نمایند.

 توجه:

 ابتدا فایل راهنما را مطالعه و سپس فایل اصلی  دانلود گردد .

 دانلود نرم افزار         راهنمای استفاده از نرم افزار


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار ارزشیابی کیفی و توصیفی ,



نمونه تکمیل شده کارنامه های جدید ارزشیابی توصیفی
نوشته شده در سه شنبه 22 ارديبهشت 1394
بازدید : 29884
نویسنده : محمود احمدنژاد



یک نمونه توصیف عملکرد برای دانش آموز پایه چهارم
نوشته شده در سه شنبه 22 ارديبهشت 1394
بازدید : 14564
نویسنده : محمود احمدنژاد

یک نمونه توصیف عملکرد برای دانش آموز "پایه چهارم" بخوانید و  نقد و بررسی بفرمایید.

فارسی:

بعضی از درس ها را تقریبا روان می خواند برای اینکه همه ی درس های فارسی را، صحیح و روان بخواند و املای  آنها را  درست بنویسد نیاز مند انجام و اجرای دقیق رهنمودهای معلم دارد؛ به شرکت در بحث‌های کلاسی  چندان علاقه‌ی خاصی ندارد؛ هر موضوع قابل فهمی به او داده شود، با مراقبت و صرف زمان درباره‌ی آن موضوع، با کلمات و جملات ساده می نویسد ضمن اینکه در رعایت اصول درست‌نویسی و درج نشانه‌های نگارشی، به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد.    (قابل قبول)

 قرآن:

به درس قرآن علاقه دارد  و تلاش زیادی هم می کند  اما در خواندن آیات و عبارات قرآنی، هنوز به آموزش بیشتری نیاز دارد. برای روان خوانی بهتر و بیشتر، باید بخش بخش خواندن را تمرین کند و به نوار قرآن زیاد گوش دهد.  داستان‌های قرآنی را با زحمت زیاد، بازگو می‌کند.  با پیشرفت در درس فارسی پیام های قرآنی را نیز  می تواند توضیح دهد. (قابل قبول)

 ریاضی:

 ضرب های 5 به بالا را با انگشتان دست ‘درست انجام می دهد در صورتیکه بتواند جدول ضرب حفظ کند،در انجام تقسیم موفق خواهد بود . در  تبدیل الگوی هندسی به نماد ریاضی  ، ساده کردن کسرها و درک اندازه های زاویه با  تمرین و اجرای رهنمود معلم موفق خواهد شد .همچنین اگر روان خوانی او قوی گردد بهتر می تواند درک درستی از حل مسئله با راهبردهای متفاوت داشته باشد.( نیاز به تلاش)

 علوم

در انجام آزمایش‌های این درس، با اعضای گروه خود به نحو احسن همکاری می‌کند. می‌تواند برای بیشتر موضوعاتی که خوانده، مثال‌هایی  ارائه دهد. گاهی اوقات در هنگام تدریس علوم، ضمن مشارکت فعال، سؤالات بحث برانگیزی را طرح می‌کند.( خوب)

  هنر:

در خلق آثار هنری خود، خلاق است و از ابزارها به درستی و به صورت مرتب اسفاده می‌کند. آنچه را که ارائه می‌دهد می تواند به خوب معرفی می‌کند . بعضی وقت ها  توانایی بیان احساسات خود و دیگران را در قالب یک اثر هنری دارد. (خیلی خوب)

 تربیت بدنی:

نسبت به انجام بازی‌های گروهی علاقه‌ی زیادی دارد. مهارت‌های مقدماتی ورزش فوتبال، والیبال، طناب‌زنی و تنیس را می‌داند. در فعالیت‌های مربوط به آمادگی جسمانی نیز شرکت فعالی دارد .(خیلی خوب)

 هدیه های آسمان :

در مباحث مربوط به این درس، اظهار نظر نمی‌کند. در بحث احکام اسلامی (نماز آیات و...)  پیشرفت خوبی دارد. جالب اینکه سعی دارد  در رفتارهایش، پیامبران بزرگوار و شخصیت‌های دینی را الگوی خود قرار دهد. (خیلی خوب)

 اجتماعی:

 با راهنمایی  و کمک معلم به ویژگی های دوره های تاریخی اشاره می‌کند و با زبان کودکانه، تا حدودی آنها را نقد و بررسی می‌کند. ضمن اینکه به  جهت‌های جغرافیایی را تشخیص داده و آنها را  معرفی و توضیح می‌دهد. (خوب)

شایستگی های عمومی:

دانش‌آموز مهربان دوست داشتنی است و با دوستان خود به گرمی و مهر رفتار می کند.به بهداشت خود اهمیت می‌دهد.احساس مسئولیت وی در کارهایی که به او سپرده می‌شود، قابل‌تحسین است و پیوسته سعی دارد تا به‌درستی قوانین کلاس و مدرسه را رعایت نماید. چنانچه کتاب های داستانی قابل فهم سن خود را ‘بخواند  در درس هایش نیز موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد .( خیلی خوب)


:: برچسب‌ها: توصیف عملکرد , محموداحمدنژاد ,



بدون هیچ گونه تعارف
نوشته شده در شنبه 12 ارديبهشت 1394
بازدید : 1583
نویسنده : محمود احمدنژاد

فردا را امروز معنا می کنی و تو تنها بهانه ی فردایی

روزت مبارک معلم عزیزم




معنای پدر
نوشته شده در شنبه 12 ارديبهشت 1394
بازدید : 1549
نویسنده : محمود احمدنژاد

به یاد تمام پدران عزیز دنیا


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,



پذیرش مقالات
نوشته شده در جمعه 4 ارديبهشت 1394
بازدید : 1629
نویسنده : محمود احمدنژاد

به لطف و میمنت خداوند و پشتیبانی همکاران و خانواده عزیزم  3 مقاله ی بنده در کنفرانس بین المللی دانشگاه استانبول ترکیه مورد پذیرش قرار گرفته و آماده انتشار در مجلات ISI می باشند.

از همه عزیزان کمال تشکر را دارم.

عنوان مقالات پذیرش شده:

1- Organizational of Education and entrepreneurs ( challenges , barriers and tactics ).

2- Neuroticism personality dimensions and job stress and anxiety death of Imam Khomeini Hospital nurses city of Mahabad.

3- entrepreneurship and the role of teachers in its development.


:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی پژوهشی , ,



چه کسانی ؟ چرا؟.........
نوشته شده در دو شنبه 24 فروردين 1394
بازدید : 1535
نویسنده : محمود احمدنژاد

برگرفته از سایت http://akt1388.persianblog.ir،جناب آقای دکتر قره داغی

صرفاً جهت اطلاع رسانی

به ادامه مطلب رجوع کنید....




منابع مناسب ارزشیابی کیفی و توصیفی
نوشته شده در یک شنبه 28 دی 1393
بازدید : 1991
نویسنده : محمود احمدنژاد

  • تقویت مهارت املانویسی با بازخورد توصیفی.  بهمن قره داغی، (1391). چاپ اول، تهران : انتشارات لوتوس.
  • راهنمای آشنایی مادران و پدران با برنامه ارزشیابی کیفی  ـ توصیفی . بهمن قره‌داغی 1391 ). تهران : انتشارات زنده اندیشان .  ویراست دوم
  • مدیریت بازخورد، بهمن  قره داغی ( 1392) ویرایش دوم تهران: انتشارات زنده اندیشان
  • خود سنجی و همسال سنجی ؛ مقصد ارزش یابی کیفی – توصیفی( 1392)  بهمن قره داغی ویرایش دوم تهران: انتشارات زنده اندیشان
  •   مدیریت پوشه کار، جورچین دانستن، توانستن و به کاربستن در ارزش‌یابی کیفی – توصیفی. بهمن  قره داغی (1392)  ویرایش د وم تهران: انتشارات زنده اندیشان
  • سنجش مشاهده‌ای، شیوه نو در خدمت ارزش‌یابی کیفی؛ توصیفی. بهمن قره داغی،(1389). چاپ نهم، تهران : انتشارات کورش چاپ. ویراست دوم
  • بهبود یادگیری با آزمون‌های مداد - کاغذی.  بهمن قره داغی،(1389). چاپ نهم، تهران : انتشارات کورش چاپ.
  • سنجش فرایند و فراورده‌ی یادگیری روش‌های قدیم و جدید . علی اکبر  سیف،( 1384). تهران: مؤسسه انتشارات آگاه. چاپ اول.
  • راهنمای اجرای ارزش‌یابی کیفی؛ توصیفی در کلاس درس،  محمد حسنی،( 1389).تهران : نشر عابد. ویراست دوم.
  • اصول و راهنمای عملی تهیه و ارایه‌ی بازخورد‌های توصیفی در کلاس درس. ایرج خوش‌خلق،( 1389 ). تهران : انتشارات نشر جوان امروز.
  • اصول و راهنمای عملی آموزش گام به گام ساخت و تهیه‌ی آزمون عملکرد. ایرج خوش‌خلق،( 1391 ). تهران : انتشارات زنده اندیشان .
  • ارزش‌یابی توصیفی یعنی بازخورد مؤثر. طاهره رستگار، ( 1389). تهران : انتشارات : منادی تربیت .
  • راهنمای عملی برای سنجش و مداخله، دکتر محمود تلخابی ، انتشارات: کوروش چاپ ،(1393)
  • اندازه گیری ، سنجش و ارزشیابی آموزشی ، دکتر علی اکبر سیف ، انتشارات : دوران
  • سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی ، دکتر حسین لطف آبادی ، انتشارات : سمت

 برای تهیه ی این کتاب ها با مراکز پخش:تهران -  انتشارات:  زنده‌اندیشان و کورش چاپ به شماره های زیر تماس بگیرید :88427838  و 88459412